teisipäev, 29. november 2016

Saame tuttavaks!

Mina ja Meem!

Meemi mõiste oma sisulises tähenduses pole uus. Meemi mõiste (inglise k meme) võttis kasutusele Richard Dawkind 1976. aastal ilmunud raamatus " Isekas geen", oletades, et meem on kultuuris samasugune põhielement nagu geen bioloogilises pärilikkuses.
Mis on meem ja mis puutun siia mina? 
Meem on idee, tava, kujund, infokogum, mis inimkultuuri keskkonnas valdavalt imiteerimise teel levib, paljuneb ja muteerub. Meemideks võivad olla mõtted, ideed, teooriad, harjumused, laulud, tantsud jms. 

Võilill ja mina

Mina olen võilill. Sellises faasis kus olemus on küps. Huvi ja puudutuse korral saad minust osa. Tuule käes võib tekkida segadus. Usk, et leidub pinnas, on alles. 






Mõtteid, mida jagada, olen kogunud. 


Pean meemi piltlikult mõistuse viiruseks. See tuleb minus ette, kordab end ajas või ruumis ja paljuneb. Mõjutades nii minu enda kui teiste inimeste mõtlemist või käitumist.
Minu (mõtted) meemid - mida klassiruumis õpilastega ainealaselt jagan - võiksid luua pinnase, tekitada segaduse, panna otsima vastuseid. 



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar