kolmapäev, 30. november 2016

8.kl Emotsionaalne tervis - ära ole kala!

Kaheksanda klassi inimeseõpetuse tunni Tervise teema üks käsitletav valdkond on inimese emotsionaalne tervis. Kõik teavad, et emotsionaalne tervis on tervisliku seisundi üks lahutamatu ja oluline osa ning ka seda, et põhiemotsioone on inimesel kuus. Tunni ülesehitus on selline, et õpilased arutlevad ja sõnastavad seejärel erinevad võimalikud emotsioonid. (Sel aastal juhtus nii, et väga palju neid üles ei loetletud. Ei teagi, kas seetõttu, et ei osata neid nimetada; ei juletata/taheta tunnetest rääkida või ei ole erinevaid emotsioone enda juures märgatud ega oska seetõttu nimetada).
Pole hullu! Abiks olid smiled :-)


Järgmine ülesanne oli kõik ülestähendatud emotsioonid mõtestada, nende vahel vahet teha. Kas tegemist on positiivse või negatiivse laenguga?

Seejärel tuli seostada emotsioonid enesetundega, mis tunne sul siis tekib?
Aga see võib olla subjektiivne!







Natuke teadust ka!
•Teaduslikud uuringud on näidanud, et negatiivsed mõtted, tõekspidamised, suhtumised ja emotsioonid nõrgendavad närvi- ja immuunsüsteemi.
•Positiivsed emotsioonid aga soodustavad endorfiinide eritumist ja panevad aluse heale tervisele.
Sellised emotsioonid nagu masendus, hirm, viha, pettumus, väärtusetuse tunne, mure, stress, kurbus, vihkamine, kadedus ja ärritus võivad viia peavalude, külmetushaiguste, sõltuvuste, allergiate, tursete, seljavalu, astma ja vähini.


Iseseisev töö lõppes nii, et iga õpilase valitud seitse enamesinevat emotsiooni sai analüüsitud. Vastus sai leitud: kas need emotsioonid teevad lapse õnnelikuks või murelikuks.
Koduseks tööks jäi ülesanne: üles pildistada (sõbra poolt või selfi) erinevad emotsionid ning põgusalt nende esinemist kommenteerida.

Tööd tulid vahvad. Kaks noormeest andsid nõusoleku oma emotsioonide töö tutvustamiseks teistele.
Mõned näited nende poiste tööst ...



Üllatunud
Ma olen üllatunud väga harva ja seetõttu on hea seda emotsiooni näidata




Kurb
Ma olen tavaliselt õnnelik kuid mul on ka kurbi hetki mõnel päeval


Arusaamatus
Arusaamatus juhtub minuga harva kui just mitte kunagi


Segaduses
Olen koguaeg teistega nõus aga monikord olen segaduses kas on vaja või ei


Kahtlus
Kahtlen ma kogu aeg kui kodutöödes ei tule loogilist vastust


Igav
Mul on koguaeg mida teha aga monikord pole vaja midagi teha siis mul on igav

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar